Campagne Hollandse Nieuwe stijl

Hollandse Nieuwe stijl

De Hollandse Nieuwe Stijl is hier

Het traditionele haringhappen onder millennials (geboren tussen 1980 en 2000) neemt razendsnel af. Zij laten zich liever verrassen en experimenteren er graag op los. Een belangrijke kans voor de horeca aangezien haring met zijn goede voedingsstoffen mooi aansluit bij de gezonde levensstijl die veel millenials nastreven. Daarnaast heeft haring een duidelijke oorsprong, ook een belangrijk kenmerk van de vissoort die past bij de hang naar authenticiteit van de doelgroep.

De veelzijdige vis blijkt een dankbaar ingrediënt dat met zijn zilte smaak voor een ware verrijking van gerechten zorgt. En de mogelijkheden zijn eindeloos.

De Hollandse Nieuwe Stijl is hier.

Hollandse Nieuwe Stijl in media

De Hollandse Nieuwe Stijl lijkt de foodtrend van deze zomer te worden. In diverse media wordt de trend gesignaleerd en uitgebreid besproken. Hieronder een selectie. Wilt u meer zien van Hollandse Nieuwe Stijl in media? Klik hier!
 

Campagne Hollandse Nieuwe Stijl

marketingtribune

Vrijdag 10 augustus 2018

De Hollandse Nieuwe Stijl lijkt de foodtrend van deze zomer te worden. In diverse media wordt de trend gesignaleerd en uitgebreid besproken. Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland.

Lees het artikel

Campagne Hollandse Nieuwe Stijl

horecatrends

Vrijdag 10 augustus 2018

De Hollandse Nieuwe Stijl lijkt de foodtrend van deze zomer te worden. In diverse media wordt de trend gesignaleerd en uitgebreid besproken. Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland.

Lees het artikel

Campagne Hollandse Nieuwe Stijl

Meat & Co

Vrijdag 10 augustus 2018

De Hollandse Nieuwe Stijl lijkt de foodtrend van deze zomer te worden. In diverse media wordt de trend gesignaleerd en uitgebreid besproken. Pop-up tastings ter promotie van 'veelzijdige' haring.

Lees het artikel

Hollandse Nieuwe Stijl, volgens chef-kok Marco Somer

Marco Somer (1982) is eigenaar en chef-kok van Harmonie 23 in Rotterdam. Zijn onderzoekende en nieuwsgierige instelling bij het samenstellen van zijn gerechten, past perfect bij het gedachtegoed van de Hollandse Nieuwe Stijl.

Somer groeide op in een bosrijke omgeving en genoot in zijn jonge jaren van het buitenleven op de boerderij van zijn opa en oma. De liefde voor de natuur is terug te zien in de feilloze keuze van Somer voor een verscheidenheid aan kruiden en groenten. Ook de wild gevangen vis behoort in het rijtje van natuurlijke producten waar Marco graag mee werkt.

Speciaal voor deze campagne heeft Marco in de volle breedte geëxperimenteerd met de Hollandse Nieuwe. De veelzijdigheid van haring is eindeloos. Laat je inspireren door acht schitterende gerechten en ontdek zelf de mogelijkheden van de Hollandse Nieuwe Stijl.

Marco Somer experimenteert graag met Hollandse Nieuwe

Culinaire gerechten Hollandse Nieuwe Stijl

Met acht inspirerende gerechten laat chef-kok Marco Somer de vele mogelijkheden van de Hollandse Nieuwe zien. Van een waanzinnige carpaccio tot een zintuigprikkelend dessert. Bij ieder gerecht onthult Marco het belangrijkste gedeelte van zijn bereidingswijze.

Laat je inspireren door Marco en zet haring op de kaart!

Masterclass voor horecaondernemers

Naar aanleiding van de inspirerende gerechten die Marco Somer ontwikkelde, organiseerde het Visbureau een exclusieve masterclass Hollandse Nieuwe Stijl voor horecaondernemers in het restaurant van Marco Somers. Tijdens deze masterclass presenteerde chefkok Marco Somer en souschef Winnie Cheng de door hun ontwikkelde gerechten aan een select gezelschap. Bekijk hieronder de aftermovie en twee filmpjes waar Marco het verhaal achter zijn gerechten deelt.

Pop-up tastings

In de zomer van 2018 was de Hollandse Nieuwe Stijl op tour en te vinden in verschillende steden door het land. In een speciaal pop-up restaurant ware meerdere gerechtjes Hollandse Nieuwe Stijl te proeven. Heb je het gemist? Bekijk hier de aftermovie!

Pop-up tasting recepten

Pop-up tasting gemist? Niet getreurd we hebben de recepten op een rijtje gezet!

 

Tartaar Hollandse Nieuwe Stijl

Tartaar Hollandse Nieuwe Stijl

Ingrediënten: Appel, dille, Hollandse Nieuwe of Maatjesharing, rucola, groentechips en uienchutney.

Bereiding:

Maak een tartaar door blokjes van haring en appel  te snijden. Meng hier wat dille naar smaak doorheen. Leg onderin het serveerbakje een paar blaadjes rucola en schep hier een lepel  tartaar op. Schep een klein beetje uienchutney op het gerecht en garneer met wat verkruimelde groente chips.
 

----------------------------------------------------

Tortilla Hollandse Nieuwe Stijl

Tortilla Hollandse Nieuwe Stijl

Ingrediënten: Tortillawrap, guacamole, ijsbergsla, pittige salsadip, cherrytomaatjes en Hollandse Nieuwe of Maatjesharing.

Bereiding:

Besmeer de wrap met guacamole en leg hier de haring, en ijsbergsla op. Voeg wat pittige salsa dip naar smaak toe en rol de wrap op. Snijd de wrap schuin door in ongeveer 6 stukken. Steek een prikkertje door de wrap heen en garneer met een half cherrytomaatje. Serveer het hapje op een mooi klein bordje of bootje.

----------------------------------------------------

Shooter Hollandse Nieuwe Stijl

shooter Hollandse Nieuwe Stijl

Ingrediënten: Bieten gazpacho (kant en klaar), chorizo, wakame en Hollandse Nieuwe of Maatjesharing.

Bereiding:

Schenk de bieten gazpacho in een mooi doorzichtig glaasje. Prik een plakje chorizo aan een prikker. Rijg 1/4e haring ook door de prikker heen. Leg de prikker schuin op het glaasje en garneer met wat wakame.

 

----------------------------------------------------

Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam

Gastvrij Rotterdam is dé horecavakbeurs voor ambitieuze horecaprofessionals en biedt aan bijna 13.000 ondernemers en managers uit de branche een hoogstaand gastronomisch platform met een compleet aanbod producten en diensten voor de eigen bedrijfsvoering.

Gastvrijheid, beleving en kwaliteit

Van 17 t/m 19 september 2018 stond Rotterdam Ahoy opnieuw in het teken van culinaire verrassingen, innovatieve food en non-food producten en oplossingen voor in de horeca en wij zijn waren daar bij!

Na een succesvolle fase één van de campagne, zijn we alweer druk bezig met de voorbereidingen voor de vervolgfase van de campagne Hollandse Nieuwe Stijl. Houd daarom deze pagina goed in de gaten om up-to-date te blijven. Smakelijke en mooie activiteiten zijn weer in ontwikkeling.

EFMZV

Deze campagne wordt ondersteund door de Europese Unie middels het Europees Fonds voor Maritieme Zaken en Visserij (EFMZV).