In de media

Het Nederlands Visbureau is het marketing en pr bureau dat voor de Nederlandse vissector de promotie in binnen- en buitenland verzorgt. Naast het informeren via onze eigen huisorganen, doen wij nog veel meer om vis in de spotlight te zetten. Denk bijvoorbeeld aan campagnes om bepaalde vissoorten 'op de kaart te zetten', persbijeenkomsten, beurzen in binnen- en buitenland, publicaties in vakmedia maar ook lifestyle en culinaire media evenals woordvoerderschap voor ontwikkelingen de vissector. 

Onderstaand laten wij u graag zien waar het Nederlands Visbureau voor het voetlicht wordt gebracht. 

PODCAST "eVEN DROOGVALLEN MET ..."

December 2022

Agnes Leewis ‘kapitein’ aan boord van het Nederlands Visbureau was te gast bij de podcast ‘Even droogvallen met …’. In deze aflevering vertelt zij over het Visbureau en de inzet om de visserijsector te promoten.

Benieuwd naar onze activiteiten?

Luister hier de aflevering

Visvitrine Koos Groenewold

EVMI

September 2022

Afgelopen jaar is de Nederlandse consument weer meer vis gaan eten. In de periode 1 juli 2021 tot 30 juni 2022 groeide de visconsumptie van 9,3 naar 9,5 kilo. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van het Nederlands Visbureau.

Lees het artikel

Veiling eerste vaatje 2022

START HARINGSEIZOEN 2022

Juni 2022

Dinsdag 14 juni 2022 is op de visafslag van Scheveningen het eerste vaatje Hollandse Nieuwe geveild voor 113.500 euro. De opbrengst van de veiling van het eerste haringvaatje, bij elkaar gebracht door tientallen bieders, is dit jaar geschonken aan Stichting Ambulance Wens. Door het uitbrengen van het laatste bod is de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV) de trotse eigenaar van het eerste vaatje met de vangst van 2022. 

Overhandiging

START haringSEIZOEN 2021

Juni 2021

Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe is op 15 juni 2021 niet geveild, zoals traditioneel gebeurt, maar aangeboden aan de GGD-medewerkers. Na het overhandigen van het eerste vaatje aan André Rouvoet (voorzitter GGD GHOR Nederland) zijn ook de vaccinatiemedewerkers op verschillende locaties in het land getrakteerd op maatjesharingen. 

Visculinair in de leesmap

Visculinair in de leesmap

 

Het magazine Visculinair vindt elk kwartaal zijn weg naar de consumenten. De meeste exemplaren worden als serviceartikel meegegeven aan de klanten door de visspecialisten in het land, die dit blad bestellen bij het Nederlands Visbureau.  Uit lezersreacties blijkt dat veel magazines van hand tot hand gaan, recepten worden uitgewisseld en bewaard.

Lees het artikel