Campagnes

Op verzoek van de sector besteden we speciale aandacht aan bepaalde vissoorten middels een gerichte campagne. Dit kort- of langlopende campagnes zijn die vaak ook gelinkt zijn aan de door de sector vastgestelde "Vis van de Maand"-kalender. Onderstaande campagnes lopen er op dit moment.

Lopende campagnes, projecten en events

Onderstaand een opsomming van de doorlopende en kortlopende campagnes en events die nu lopen.


Vis van de Maand campagne: Poon

Elke maand  zetten het Nederlands Visbureau een andere vissoort in de schijnwerpers. In de maand september is dit de poon,  Deze van oorsprong mediterrane vis komt steeds vaker in in steeds grotere hoeveelheden voor in de Noordzee. Alleen daarom al verdient deze bijzondere verschijning het om in de schijnwerpers te staan. Voor veel Nederlandse consumenten is de poon namelijk een onbekende vis. De zachte, zoete smaak en de aantrekkelijke prijs zullen echter zeker overtuigen deze soort vaker op tafel te zetten.

poon

De Vis van de Maand campagne houdt in:

  • Informatieve en entertaining content op de social media kanalen van het Nederlands Visbureau.
  • Een prominente plek voor de vissoort op de websites Visrecepten.nl en Visbureau.nl
  • Een Vis van de Maand video voor vertoning in visspeciaalzaken en kramen
  • Een up to date factsheet over de vissoort
  • Beschikbaar stellen van beeldmateriaal van de vis in de beeldbank
  • Extra aandacht voor recepten met de vissoort op eigen en externe kanalen

2018/ februari: Fish International in Bremen 25-27 februari 2018

(event/beurs)

Een toenemend aantal Nederlandse bedrijven toont zich geïnteresseerd in collectieve deelname aan Fish International Bremen binnen een Holland Paviljoen. Nadat het Nederlands Visbureau deze beurscoördinatie een aantal jaren geleden heeft geschrapt wegens een onvoldoende aantal deelnemende bedrijven, bieden wij u (desgevraagd) opnieuw aan de coördinatie te verzorgen. 

Lees meer

2018/ april: Seafood Expo Global Brussel

(event/beurs)

Nederlandse bedrijven nemen sinds lange tijd jaarlijks deel aan de Seafood Expo Global in Brussel: dé ontmoetingsplaats voor professionals in vis, schaal- en schelpdieren. Op deze driedaagse grootste visvakbeurs van de wereld kunt u een plaats innemen binnen het Holland Paviljoen, dat het Nederlands Visbureau faciliteert.

Lees meer over de SEG 2018

Afgesloten campagnes, projecten en events

Benieuwd welke campagnes we in het recente verleden hebben afgerond ter promotie van vis? Onderstaand tref je een korte opsomming van de projecten en events.

2017/ juni: Veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe

(event/campagne)

Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe werd op dinsdag 13 juni tijdens de traditionele veiling voor € 65.000,- verkocht. Heeren van de Vis uit Veenendaal bracht het laatste bod uit en wist daarmee het vaatje te bemachtigen. Samen met tientallen andere bieders werd het mooie totaalbedrag bijeengebracht voor het goede doel. Make-A-Wish Nederland. De veiling, die ieder jaar door het Nederlands Visbureau wordt georganiseerd, is de aftrap van het (nieuwe) haringseizoen die tot september loopt. De eerste officiële verkoopdag voor Holland's beste maatje is op 14 juni. 

Lees meer over deze campagne

2017/mei: Dag van de Nederlandse visserij

(event)

Voor de tweede keer organiseerde het Nederlands Visbureau voor de vissector dit jaar de Dag van de Nederlandse Visserij. In 2015 vond een geslaagde bijeenkomst plaats op de ochtend van Vlaggetjesdag te Stellendam. Dit maal was Urk op zaterdag 27 mei het toneel voor dit evenement dat in aansluiting met de Visserijdagen Urk plaatsvond. Een programma met gastspreker, een aansluitende lunch en deelname aan de onontbeerlijke vlootschouw bracht velen samen vanuit visserijbedrijven, handelsbedrijven, besturen en commissies vanuit de vissector evenals stakeholders op een veelal ongedwongen wijze.

2017/april: Seafood Expo Brussel (SEG)

(event)

Nederland was afgelopen april goed vertegenwoordigd op de Seafood Expo, dé vis vakbeurs in Brussel. In een dubbel Holland Paviljoen, dat door het Nederlands Visbureau werd georganiseerd, stonden dit jaar maar liefst 18 bedrijven. Op overige plekken op de beurs stonden nog eens 60 Nederlandse bedrijven.

De datum voor de SEG 2018 is inmiddels bekend, De inschrijftermijn is inmiddels verstreken

2017/januari: Vis op de Grüne Woche

(event)

Het Nederlands Visbureau is tien dagen lang actief om vis uit Holland onder de aandacht te brengen van de zo’n half miljoen bezoekers, die de jaarlijkse Grüne Woche in Berlijn trekt. Deze internationale beurs, van oorsprong een echte landbouwbeurs, richt zich sinds jaar en dag op versproducten als groente en fruit, vlees en zuivel en ook bloemen uit Nederland. Vis uit onze eigen Noordzee heeft in het zogenoemde Holland Paviljoen een wezenlijke plaats veroverd.


Oudere campagnes, projecten en events

Heb je interesse in oudere campagnes, projecten en events? Kijk dan in ons archief.

Naar het archief