Campagnes

Lesprogramma: Een school vol vis

Het Nederlands Visbureau heeft een nieuwe voorlichtingscampagne ontwikkeld, gericht op leerlingen van groep 7 en 8 van het basisonderwijs om de kennis bij deze doelgroep te vergroten op het gebied van vis. Voor dit lespakket is een educatieve video gemaakt met daarbij een bijpassend opdrachtenboekje en antwoordenblad. 

Geïnteresseerd in het lespakket?

 

Lees meer >>

Campagne: makreel vetgoed

In deze campagne van het Nederlands Visbureau wordt de veelzijdigheid van makreel gepromoot. De gestoomde, warm gerookte makreel is in Nederland bij een breed publiek een gewaardeerde lekkernij en kent ook over de grenzen bekendheid. Het overgrote deel van de makreelvangst van de Nederlandse rederijen wordt geëxporteerd naar landen buiten de Europese Unie, Amerika, Egypte, West-Afrika, de landen van voormalig Sovjet Unie en Japan.

Met dit project beogen we de afzetmarkt ‘dichter bij huis’ aan te boren en de afzet in eigen land (en vervolgens mogelijk in Polen) verder te laten (door)groeien. 

Waarom makreel? Makreel is...
GEZOND: Hoog gehalte omega 3
LEKKER: Smaakt goed in een salade, pasta, ovengerecht of gegrild
BETAALBAAR: Voor slechts enkel euro's heb je een makreel
DUURZAAM: scoort goed als het gaat om CO2-reductie

De campagne richt zich op een brede doelgroep, die makreel nog moeten ontdekken of de variëteit in bereiding nog niet kennen. Door makreel te verwerken in aansprekende gerechten maakt het Nederlands Visbureau de vissoort voor een grotere groep toegankelijk.

Lees meer >>