In de media

Als woordvoerder voor de vissector wordt het Nederlands Visbureau vaak gevraagd naar reacties op ontwikkelingen in de sector of in wereld die daarop van invloed zijn. Op deze pagina kunt u nieuwsartikelen, radiointerviews en tv uitzendingen terugvinden waar het Nederlands Visbureau haar medewerking aan heeft verleend. Bekijk hieronder een selectie uit Nederlands Visbureau in de media.

De Kleine Smaakmaker

Algemeen Dagblad

Donderdag 20 september 2018

Speciaal restaurant voor liefhebbers van garnalen. Het kleinste Hollandse garnalenrestaurant vaart donderdag door Rotterdam. Chef-kok Hugo Kennis maakt bijzondere gerechten met garnalen voor zijn 23 gasten.
 

 

Bekijk het filmpje

De Kleine Smaakmaker

Algemeen Dagblad

Woensdag 19 september 2018

September lijkt de maand van pop-up restaurants te worden, want nadat vorige week de Piepershow in Amsterdam van zich liet horen, opende chef Hugo Kennis gisteren voor één avond de deuren van een varend pop-up restaurant in Rotterdam. Dit gebeurde om de ‘Maand van de Hollandse garnaal’ te vieren.
 

Lees het artikel

Hollandse Nieuwe Stijl

nu.nl

Dinsdag 4 september 2018

Je hoeft de grens niet over om je een reiziger te voelen. NU.nl toert langs lokale trekpleisters met reisgids Lonely Planet in de hand. Wat moet je volgens deze beroemde reisbijbel nu echt gezien en gedaan hebben in Nederland? Aflevering 3: haring happen. Zo hap je haring als een echte Hollander.
 

Lees het artikel

De Kleine Smaakmaker - Estée Strooker

De restaurantkrant

Maandag 3 september 2018

September is de ‘Maand van de Hollandse garnaal’. Ter gelegenheid daarvan vaart dit jaar het allerkleinste Hollandse garnalenrestaurant door Nederlandse wateren. Aan boord laten chefs Estée Strooker (24Kitchen), Mathijs Vrieze (RTL4) en Hugo Kennis (24Kitchen) Nederland zien hoe makkelijk en lekker het is om te variëren met Hollandse garnalen.

Lees het artikel

Hollandse Nieuwe Stijl pop-up tasting

RTV Focus Zwolle

Zaterdag 25 augustus 2018

Traditioneel wordt Hollandse Nieuwe flink gehapt aan de kar. Toch is er een steeds grotere groep jonge mensen die de haring niet meer met uitjes naar binnen laat glijden met het hoofd achterover. Vrijdagmiddag kon er in Zwolle op het Rodetorenplein gratis geproefd worden van de Hollandse Nieuwe Stijl, een nieuwe trend in haringeten.

Lees het artikel

De Kleine Smaakmaker

Vers-inspiratie.nl

Jaargang 24 augustus 2018 nummer 4

Versinspiratie Magazine is het vakblad voor de versspecialist, waaronder de visspecialisten, lunchroom- en delicatessenzaakeigenaren. Artikel gaat over de Hollandse garnaal: Klein, fijn en smaakvol. ‘There’s nothing wrong with being small’; de Hollandse garnaal bewijst dit keer op keer. Sterker: hij steekt met kop en schouders uit boven zijn soortgenoten.

Lees het artikel

Campagne Hollandse Nieuwe Stijl

vis magazine

Maandag 20 augustus 2018

De Hollandse Nieuwe Stijl tour gaat van start! De Hollandse Nieuwe Stijl lijkt de foodtrend van deze zomer te worden. In diverse media wordt de trend gesignaleerd en uitgebreid besproken.

 

 

Lees het artikel

Misset Horeca

Misset horeca

Vrijdag 10 augustus 2018

Haringhappen was altijd al mateloos populair in Nederland. Uitje erbij, zuurtje, aan de staart, in stukjes. Het variëren heeft echter een flinke vlucht genomen. Steeds meer chef-koks ontdekken hoe haring zich in talloze gerechten als een vis in het water voelt. De Hollandse Nieuwe Stijl is geboren.

 

Lees het artikel

Campagne Hollandse Nieuwe Stijl

marketingtribune

Vrijdag 10 augustus 2018

De Hollandse Nieuwe Stijl lijkt de foodtrend van deze zomer te worden. In diverse media wordt de trend gesignaleerd en uitgebreid besproken. Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland.

 

 

Lees het artikel

Campagne Hollandse Nieuwe Stijl

horecatrends

Vrijdag 10 augustus 2018

De Hollandse Nieuwe Stijl lijkt de foodtrend van deze zomer te worden. In diverse media wordt de trend gesignaleerd en uitgebreid besproken. Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland.

 

 

Lees het artikel

Campagne Hollandse Nieuwe Stijl

Meat & Co

Vrijdag 10 augustus 2018

De Hollandse Nieuwe Stijl lijkt de foodtrend van deze zomer te worden. In diverse media wordt de trend gesignaleerd en uitgebreid besproken. Pop-up tastings ter promotie van 'veelzijdige' haring.

 

 

Lees het artikel

Haring toen en nu : Een bron van inspiratie

Vers-inspiratie.nl

Jaargang 24 juni 2018 nummer 5

Haring toen en nu: Een bron van inspiratie. Vet, zilt en een zachte structuur; dat maakt haring zo bijzonder. De liefde voor de vis in de Lage Landen gaat eeuwenlang terug. Hoe kan het ook anders? Haring is niet alleen razend lekker; het visje speelde ook een voorname rol in onze geschiedenis.

 

Lees het artikel

Den Haag FM

Den Haag FM

Woensdag 13 juni 2018

De visboeren draaiden vanaf dinsdag overuren omdat de Hollandse Nieuwe in de verkoop is gegaan. Ieder jaar is de veiling van het eerste vaatje iets speciaals. “De Hollandse Nieuwe is echt ons paradepaardje. Het hoogtepunt van het jaar”, vertelde Agnes Leewis van het Nederlands Visbureau op Den Haag FM.
 

Lees het artikel

IJmuider Courant

IJmuider Courant

April 2018

Met het initiatief "Noordzeevis uit..." willen ondernemers en  andere stakeholders uit visgemeenten uit Nederland streekproducten uit onze Noordzee op de kaart te zetten. De eerste, inmiddels actieve visserijgemeente betreft Scheveningen. Ook in IJmuiden zet het Nederlands Visbureau nu in om samen met ondernemers dit ‘streekproduct’ een podium te bieden.

Lees het artikel

Amports Magazine april 2018

Amports magazine

April 2018

Met het initiatief "Noordzeevis uit..." willen ondernemers en  andere stakeholders uit visgemeenten uit Nederland streekproducten uit onze Noordzee op de kaart te zetten. De eerste, inmiddels actieve visserijgemeente betreft Scheveningen.

 

Lees het artikel

Foodconvenience bij de vers- en visspecialist: Pak je gemak!

Vers-inspiratie.nl

Jaargang 24 april 2018 nummer 2

Koken met 'pakjes en zakjes' staat steeds meer onder druk. Toegevoegde smaakversterkers, zout en verdikkingsmiddelen liggen onder een vergrootglas; niet alleen bij foodies en overbezorgde moeders, maar ook bij 'gewone' thuiskoks die van keukengemak houden. Minder goed nieuws voor de Maggi's en Honig's van deze wereld, een kans voor de vers- en visspecialist.

Lees het artikel

Minister Schouten opent het Holland paviljoen Grüne Woche

Grüne Woche

Januari 2018

Promotie vis uit Nederland. Minister Schouten opent het Holland paviljoen tijdens de Grüne Woche waarbij Fisch aus Holland een prominente plaats kreeg. Haar werkbezoek zal de aanwezigheid van het Nederlandse bedrijfsleven ondersteunen. Sterker nog: het gezamenlijk optrekken van overheid en bedrijfsleven zal elkaars boodschap alleen maar versterken.

Bekijk het filmpje

Enjoy! Transavia Magazine

Enjoy!

December 2017

Enjoy! Is het Transavia Magazine. Vanaf 1 december kunnen consumenten op 30.000 voet hoogte lezen over de vis van eigen (zee)bodem. In het artikel vertellen we de reizende landgenoten alles over mediterrane vissoorten die veel rond de Zuid-Europese kust wordt gegeten, maar ook vrolijk in grote getallen in onze eigen Noordzee zwemmen.
 

Lees het artikel

100%NL Magazine

100%NL Magazine

November/december 2017

Met 100%NL Magazine lees je alles over de artiesten van Nederland, de leukste winacties, de lekkerste recepten en de gezelligste nieuwtjes. In de winteruitgave van het 100%NL Magazine leest de consument alles over vis van dichtbij: uit onze Noordzee dus. Met dit artikel in ''het leukste blad van Nederland' worden maar liefst 2 miljoen mensen bereikt.

Lees het artikel

Dagblad Trouw

Dagblad Trouw

Oktober 2017

''Zorgplicht Noordzee voor eigen Gezondheid"

Dat vis gezond is zal niemand ontkennen, maar of je het ook met een verantwoord kan eten is voor veel consumenten de vraag. In een interview met dagblad Trouw geeft Agnes Leewis, directeur van het Nederlands Visbureau antwoord op diverse vragen.

Lees het artikel

Vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie.nl

Jaargang 23 oktober 2017 nummer 5

Versinspiratie Magazine is het vakblad voor de versspecialist, waaronder de visspecialisten, lunchroom- en delicatessenzaakeigenaren.  Zes keer per jaar inspireren, informeren en entertainen zij deze kleine ondernemers met hun blik op vis(verkoop) en hoe zij er samen voor kunnen zorgen dat de consument vaker voor vaker en gevarieerder voor vis kiest.

Lees het artikel