Hollandse Nieuwe Stijl is ‘on a roll’!
Roadshow van pop-up tastings
De afgelopen twee weken toerde het Nederlands Visbureau door het land met een pop-up tasting. Veel mensen reageerden positief verrast op de gerechten die bij de pop-up tasting werden geserveerd. Vooral mensen die zogezegd niet van haring houden, stond een aangename verrassing te wachten. Verrast riepen zij uit “oh maar zo lust ik haring wel!!”. Een enkeling werd toch teleurgesteld, en waarom? Omdat er geen Hollandse Nieuwe gehapt kon worden! Gelukkig was er in de meeste gevallen een viszaak in buurt. Zo was er op de zaterdagmarkt in Zwolle in de loop van de middag geen Hollandse Nieuwe meer te krijgen!!
Bekijk hier de aftermovie.
Masterclass van chefkok Marco Somer voor horecaondernemers
Dat Hollandse Nieuwe een goede basis is voor culinaire smaaksensaties, bewees Marco Somer onlangs nogmaals. In opdracht van het Nederlands Visbureau, ging hij aan de slag met Hollandse Nieuwe als basis-ingrediënt en ontwikkelde een achttal culinaire gerechten. De gerechten zijn samengevat in een prachtig inspiratieboekje met als doel andere chefs en horeca ondernemers ook te laten experimenteren met Hollandse Nieuwe en deze in hun eetgelegenheid op de kaart te zetten.
Ook organiseerde het Nederlands Visbureau een masterclass voor horecaondernemers in het restaurant van Marco Somers. Bekijk hier de aftermovie.
Bent u zelf horecaondernemer en heeft u de masterclass gemist?
Maak kennis met Hollandse Nieuwe Stijl op Gastvrij Rotterdam en bezoek onze stand. 17- 19 september, Ahoy Rotterdam, stand 5.107Geen horecaondernemer maar wel geïnteresseerd? Maak kans op een gratis toegangskaart voor Gastvrij Rotterdam. Hoe? Maak een gerecht met Hollandse Nieuwe als basis. Combineer de haring met ingrediënten die jij selecteert. Plaats een foto of video van je gerecht op je pagina en gebruik #hollandsenieuwestijl. Stuur ons een screenshot van je post. De eerste 25 inzendingen worden beloond met een toegangsbewijs.
In de media
Voor zowel de pop-up tastings als de masterclass zocht het Visbureau de media op, en met resultaat! Van culinair journalist bij de landelijke media, tot hippe instagrammer en serieuze foodblogger, allemaal wisten ze de weg naar de evenementen te vinden en zorgde voor mooie publiciteit.
Het hele jaar door
Juist nu we het najaar ingaan en het Hollandse Nieuwe seizoen op zijn eind loopt, wil het Nederlands Visbureau horeca ondernemers inspireren om gerechten met haring in het menu op te nemen. De combinatiemogelijkheden zijn eindeloos en van Hollandse Nieuwe kan het hele jaar genoten worden, hetzij vanaf oktober onder de noemer Maatjesharing. Zelfde vangst en de typische smaak blijft behouden dankzij het unieke verwerkingsproces dat de Hollandse Nieuwe zo kenmerkt.
Hollandse Nieuwe Stijl
Hollandse Nieuwe Stijl is een verrassende combinatie van gekaakte haring met diverse ingrediënten. Zo ontstaan gerechten van verrassende taco’s en bijzondere salades tot culinaire gerechten op sterrenniveau. De Hollandse Nieuwe Stijl laat zien dat haring veelzijdiger is dan vaak wordt gedacht en goed combineert.
Meer weten? Lees hier alles over de campagne.