TV-spot ‘Zorg een beetje voor elkaar’

Gepubliceerd: 20 april 2020

​​​​​​​Sinds 16 april jl. is een televisiecampagne gestart om de maatschappij én de mensen binnen de visserijsector een hart onder de riem te steken.

Ook nu dat de COVID-19 maatregelen bepalend zijn voor hoe we met elkaar omgaan en de zorgen om dierbaren extra groot zijn, varen vissers uit om elke dag gezond en duurzaam voedsel te vangen. Het Nederlands Visbureau heeft met de actie 'Voor wie neem jij vandaag een visje mee?' de toon gezet voor een mooi gebaar. Belangenorganisaties VisNed en de Redersvereniging voor de Zeevisserij (RVZ) zijn lid van VNO-NCW en hebben als zodanig gebruik gemaakt van het aanbod om STER zendtijd te benutten om met de achterban te communiceren. Dit heeft geleid tot een televisiespot in de lijn van eerdergenoemde actie.
TV-spot ‘Zorg een beetje voor elkaar’

We zijn trots op onze vissers, die ook in deze tijden elke week naar zee gaan. COVID-19 treft iedereen. Uiteraard in economische zin, in de zin van maatregelen die aan boord genomen moeten worden, maar ook persoonlijk. Vissers zijn ook echtgenoten, vaders, zonen, dochters en moeders. Vrienden, met een sociaal leven aan de wal. Natuurlijk denken vissers doordeweeks aan het thuisfront, maar het thuisfront en de mensen aan de wal denken ook aan hen.

Zorg een beetje voor elkaar... 

De televisiecampagne is de hele maand april te zien op NPO1, NPO2 en NPO3 in de STER reclame blokken op wisselende tijdstippen.