Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland

Je ziet het tegenwoordig steeds vaker in de horeca: haring verwerkt in een enorme variatie aan gerechten. Deze trend - die ook wel Hollandse Nieuwe Stijl wordt genoemd - laat zien dat haring veelzijdig is en kan verrassen. Ter promotie van de Hollandse Nieuwe Stijl toert de komende weken een pop-up tasting langs vier grote steden.
Hollandse Nieuwe Stijl

Hollandse Nieuwe Stijl is een verrassende combinatie van gekaakte haring met uiteenlopende ingrediënten. Zo ontstaan gerechten zoals verrassende taco’s, bijzondere salades, originele sushi en zelfs culinaire gerechten op sterrenniveau. De Hollandse Nieuwe Stijl laat zien dat haring veelzijdiger is dan vaak wordt gedacht en goed combineert.

Het ontstaan van de Hollandse Nieuwe Stijl is een goed te verklaren ontwikkeling. Millennials (iedereen geboren tussen 1980 en 2000) zijn continu op zoek naar nieuwe ervaringen en hechten veel waarde aan authenticiteit. Daar hoort ook het experimenteren met oer-Hollandse producten als haring bij. Daarnaast past haring in een gezonde levensstijl die voor deze generatie steeds belangrijker wordt.

Van 22 augustus tot 1 september reist een unieke pop-up tasting van Amsterdam, via Zwolle en Rotterdam naar Eindhoven. Zo kan iedereen op een laagdrempelige manier kennismaken met deze Hollandse Nieuwe Stijl. Verschillende gerechten kunnen gratis geproefd worden. De exacte tijden en locaties zijn te vinden op visbureau.nl/hns.