'Vis van de Maand' - een krachtig communicatiemiddel

Gepubliceerd: 31 maart 2020

Om écht binnen te komen, moet een boodschap meerdere keren aankomen bij de ontvanger. Oftewel, wanneer we willen dat consumenten een boodschap tot zich nemen, dan moet deze worden herhaald. En dan het liefst op verschillende momenten, via verschillende kanalen en vanuit verschillende afzenders.
'Vis van de Maand'

Dat is precies de reden waarom de 'Vis van de Maand' zo goed werkt.  Ook, of misschien juist in deze roerige tijden, waarin men veel meer thuis is dan normaal. Door collectief een vissoort onder de aandacht te brengen bij de consument, blijft de boodschap hangen en komt vis meer en meer ‘top of mind’ bij het beantwoorden van de vraag: wat eten we vandaag? 

Een groot aantal visdetaillisten maakt gebruik van het door het Nederlands Visbureau ontwikkelde Pos-materiaal 'Vis van de Maand' en brengt zo op de winkelvloer de vis onder de aandacht. De recepten zetten de consument aan met de betreffende vis aan de slag te gaan. Ook via social media zijn steeds meer partijen actief met het promoten van 'Vis van de Maand'. Kortingsacties, lekkere recepten, mooie foto’s en filmpjes; het leidt allemaal tot meer mensen die kiezen voor vis.  Door de hashtags #visrecepten en #visvandemaand te gebruiken, komen posts niet alleen onder de aandacht bij de eigen volgers, maar wordt ook een veel breder publiek bereikt. 

Over ondernemen, het belang van collectieve communicatie en hoe 'de Vis van de Maand' bijdraagt aan positieve beleving van vis spraken wij Hugo van der Meij, eigenaar van Visgilde Hugo van der Meij. Lees het gesprek hier.

Visgilde-ondernemer Hugo van der Meij over ondernemen in coronacrisistijd
Foto: Hugo van der Meij