De haringsector ‘vangt’ millennials met Hollandse Nieuwe Stijl

Het ‘haring happen’ is een van de bekendste Nederlandse eettradities. Toch wijst consumentenonderzoek uit dat dit voornamelijk onder de vijftigplussers erg populair is. De zogeheten millennials (de generatie geboren tussen 1980 en 2000) associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Om deze doelgroep te laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit het vuistje’ gegeten hoeft te worden, is het Nederlands Visbureau een campagne gestart: Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt.
Hollandse Nieuwe Stijl (foto Nederlands Visbureau)

Hollandse Nieuwe Stijl ontstaat door jonge haring met diverse ingrediënten te combineren. Hierdoor ontstaan verrassende nieuwe gerechten die helemaal in het straatje van de Instagramgeneratie passen. Van een heerlijke taco of panini tot een spannende poké bowl of een knalrode salty shooter. Allemaal eenvoudig om te maken, onweerstaanbaar om te eten en supergaaf om te delen.

Een foodtrend die je niet mag missen
Haring is een omega-3 bom en dus goed voor hart en bloedvaten. Deze vis zit vol vitamines en onverzadigde vetten. Supergezond visje dus! De Schijf van Vijf adviseert om regelmatig vette vis als haring te eten, liefst één keer per week. De millennials zijn bij uitstek een generatie die veel bezig is met gezond eten en bewegen. De toepassing van de Hollandse Nieuwe Stijl past dus goed in de levensstijl van deze doelgroep. 

Ontdek jouw favoriete gerecht
Om millennials te inspireren met haring Hollandse Nieuwe Stijl aan de slag te gaan, organiseert het Nederlands Visbureau deze zomer een tasting-foodtruck-toer op drukbezochte locaties door Nederland. “Dat ‘Haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt’ een goede slogan is, blijkt wel. ‘Oh, maar zo vind ik hem wel lekker!’ en ‘Maar dit kende ik helemaal niet zo’, zijn slechts een greep uit de veelgehoorde reacties.”, aldus Agnes Leewis, directeur van het Nederlands Visbureau.

Lees meer over de campagne Hollandse Nieuwe Stijl